sobota, 17 listopada 2012

Vademecum idealnego pracownika



16 listopada przeprowadziliśmy w  klasie II a zajęcia na temat: „JAK FUNDUSZE UNIJNE INWESTUJĄ W KADRY?” pod okiem Pani Profesor - Ewy Stasiak.
Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z prognozami dotyczącymi rynków pracy, analizowali kompetencje oraz szanse na rynku pracy oraz zadania, które realizowane są w Polsce oraz w naszej gminie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Na początku zajęć uczniowie wzięli udział w czynnej dyskusji na temat swoich planów edukacyjnych oraz odpowiedzieli na pytanie: Co wpływa na ich decyzje w wybór dalszej ścieżki edukacyjno – zawodowej.
Następnie uzupełnili schemat „PRACOWNIK” cechami i umiejętnościami, jakimi powinien odznaczać się idealny pracownik.
Wspólnie zastanawialiśmy się kogo poszukują dziś pracodawcy, jakie zawody zanikają a jakie są przyszłościowe.
Dzięki lekcji multimedialnej, która została stworzona przez współautorów strony www.mapaprzemian.pl mogłyśmy pokazać uczniom dwa krótkie filmiki:
- „Uczymy się przez całe życie”
- „Przedsiębiorczość dla Polaków”
Pierwszy z nich skupiał się na PO Kapitał Ludzki, natomiast drugi informował o unijnych funduszach, z których można uzyskać dofinansowanie na firmę. Oba zawierały także pomocnicze ćwiczenie, które uczniowie rozwiązali bez problemu.
Elementem kończącym zajęcia, było rozwiązanie ćwiczenia „Poszukiwany, poszukiwana”. W zespołach uczniowie scharakteryzowali zawody przyszłości, takie jak np.: Groomer, Traffic Manager, Nanotechnik, Coach czy Webmaster.

To nie koniec naszych zajęć prowadzonych na podstawie konspektów zadań ze strony: www.mapaprzemian.pl, a następne już 23 listopada : „INWESTYCJA W CZŁOWIEKA. PROGRAM KAPITAŁ LUDZKI”, relacje przedstawimy po ich przeprowadzeniu.


Oto kilka zdjęć z naszych zajęć, jak to wyglądało:


 Milena Małkowska


Monika Trawińska


Kasia Mielcarek








Uczniowie w pracy zespołowej


Sprawozdanie z zajęć sporządziła Kasia Mielcarek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz